Lite om min skoldag

Idag har jag varit på Strömstads spa-hotell och haft massage-lektion där.
Känns så kul och spännande att lära mig om massage. Fick träna på mina klasskamrater, lärde om olika punkter, var man får massera och inte får... Men har massor kvar att lära...

När dagen var slut då hade jag så ont i mina fingrar.. Jag fick träningsvärk..!! Trodde att man som är teckenspråkig inte kunde få såna värk eftersom man tecknar så mkt.. Men "icke sa nicke"!!! Hör och häpna!! Man kan faktiskt få värkar i händer om man jobbar mkt med dom.. Haha..

Har nu suttit och funderat på om jag kan tänka mig att jobba som massör.

Nu har jag beslutat mig att SATSA på det! Känns så kul och så stimulerande att kunna ge folk avkoppling när dom behöver hjälp. Så jag ska plugga färdigt och sen försöka ge mig i massage/spa-världen. Och kanske senare ska jag också ta extra kurser så jag kan också jobba som akupunktör.. Men få se om jag lyckas...

På återseende... :D

Kommentarer
Postat av: Lina

vad intressant!! Det är ju roligt att höra att du vill satsa mer på massage. Någon i framtiden kan jag söka efter dig att få en skön massage. Hehe.. Haha, sen blir du mer van och mindre träningsvärk i dina fingrar. :) Kram

2008-09-18 @ 20:48:33
URL: http://rudolfinnan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad skönt att du får ett mål i ditt liv, dit du vill nå! Och dina yrkesval är verkligen intressanta! :) Jag jobbar o studerar, och vet inte riktigt vad jag vill bli än. Svårt det där..

2008-09-18 @ 22:57:34
URL: http://femina.blogg.se/
Postat av: Signe

Då får jag väl kommer till ditt ställe om jag vill ha massage :) Skönt att du vet vad ditt mål med livet är. Även om jag studerar, så vet jag förtfarande inte om det är ett riktig val...

2008-09-20 @ 08:29:27
Postat av: Ronja

Kul att du hittat ngt som verkligen passar dig, jag är glad för din skull! :) Du kommer säkert bli en suverän massör!

2008-11-04 @ 19:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0